![](https://www.claas.at/blueprint/servlet/resource/image/28784/buehne_text/820/460/b8d66d4e5ef3c86d2fe13731ba55e486/OC/video-preloader-image.gif)
![](https://www.claas.at/blueprint/servlet/resource/image/28784/buehne_text/820/460/b8d66d4e5ef3c86d2fe13731ba55e486/OC/video-preloader-image.gif)
Tri desetljeća CLAAS tehnologije gusjenica.
Izazovi i prekretnice u razvoju.
Prvi koraci na području gusjenične tehnologije napravljeni su u tvrtki CLAAS 1950-ih godina. Tada samo s lančanim gusjenicama. To je bio jedini način berbe na teškim, blatnjavim tlima. Odlučujući korak u poljoprivredi učinjen je 1987. kada je CLAAS proizveo novu tehnologiju gusjenica za potrebe poljoprivredne tehnike.
Već više od tri desetljeća CLAAS-ovi inženjeri rade na usklađivanja zaštite tla, visoke učinkovitosti i zakonskih okvira. Krenite na putovanje u prošlost i steknite uvid u izazove i ključne razvojne korake od tada do danas.
![](https://www.special.claas.com/blueprint/servlet/resource/image/2176338/inline_s_s/260/145/15b9dd413efd177de5d5c1daa1a57cbd/aW/301206.jpg)
1987.
Prvi serijski proizvedeni kombajn s punim gusjenicama od gume predstavljen je javnosti na sajmu Farm Progress u Sjedinjenim Američkim Državama.
![](https://www.special.claas.com/blueprint/servlet/resource/image/2176344/inline_s_s/260/145/122e1b2d2471dabd88a9eac1f2bacd31/Tx/301209.jpg)
1994.
CLAAS započinje ispitivanja s TERRA TRAC-om na kombajnu MEGA. Kotači imaju gume napuhane zrakom.
![](https://www.special.claas.com/blueprint/servlet/resource/image/2176348/inline_s_s/260/145/52f88453361f1f29373cc644786edfd3/DP/301211.jpg)
1997.
Prva serija pogona TERRA TRAC na LEXION-u 450. Tada još s čvrstom vezom na osovinu. Kotači su izrađeni od čelika s vijčano pričvršćenim gumenim elementima radi podnošenja velikih opterećenja trenja.
![](https://www.special.claas.com/blueprint/servlet/resource/image/2176340/inline_s_s/260/145/8555759d3849fe27daa643e70e179565/xe/301207.jpg)
1997.
Za američko tržište, kombajni su opremljeni vulkaniziranim kotačima i poboljšanom radnom trakom, što dodatno povećava trajnost.
![](https://www.special.claas.com/blueprint/servlet/resource/image/2176342/inline_s_s/260/145/9af66812d08ad755dfde70a543ef994a/GO/301208.jpg)
2004.
Pogon je sada ovješen na osovinu pomoću opruga. Time se postiže znatno niže udarno opterećenje na stroj i visoka razina udobnosti vožnje.
![](https://www.special.claas.com/blueprint/servlet/resource/image/2176346/inline_s_s/260/145/d38a4d9fa3400d1c18d9378a64d78ba4/FB/301210.jpg)
2006.
TERRA TRAC pogon s gusjenicama sada ima koristi od znatnog strukturnog ojačanja u obliku jednodijelnog lijevanog okvira kako bi se mogao nositi s većim težinama stroja.
![](https://www.special.claas.com/blueprint/servlet/resource/image/2176336/inline_s_s/260/145/e33b159272e7461604a9db422c4c3f59/xA/249524.jpg)
2011.
Novi hidropneumatski ovjes omogućuje visoku razinu udobnosti u vožnji na terenu i na cesti. Taj se pogon i danas ugrađuje.
![](https://www.special.claas.com/blueprint/servlet/resource/image/2176352/inline_l_s/820/260/66e3c3166e6961e5813affbf99221d19/lD/tsf_cl-k23194_20171014_0656.jpg)
Kao sljedeći logični korak, i JAGUAR i AXION sada će biti opremljeni pogonom TERRA TRAC, koji je posebno prilagođen potrebama kupaca.